Coachempowerment.com maakt gebruik van cookies

CoachEmpowerment maakt gebruik van functionele en analytische cookies om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van haar websites. De daarmee verzamelde gegevens worden door CoachEmpowerment niet gebruikt om activiteiten van individuele gebruikers te volgen. Door hiernaast op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies bij bezoek aan de websites van CoachEmpowerment. Meer weten over deze cookies? Klik dan hiernaast op meer informatie.
Akkoord

+ Meer informatie
"Wij helpen organisaties en mensen in de sector sport-en-bewegen in het activeren van hun potentieel via het stimuleren van professionaliteit, ondernemerszin en welbevinden"
Untitled Document

Van traditioneel technisch leren naar technisch presteren

Nieuwe wetenschappelijke inzichten geven aanleiding tot nieuwe trainingsaanpak

‘Impliciet leren’, ‘differentieel leren’, ‘intelligent bewegen’, ‘dynamische systemen theorie’… zijn op dit moment hot topics in de wetenschappelijke wereld. Wat kan je als trainer van deze nieuwe inzichten meepakken naar de trainingspraktijk, en meer bepaald naar de techniektraining?

Trainers stellen zich de vraag hoe ze sneller een betere techniek bijbrengen. In de voorgestelde modellen voor techniekbegeleiding wordt gebalanceerd tussen enerzijds het stap voor stap aanleren van een motorisch programma (schema) en anderzijds het spontaan (zelf-organiserend) ontstaan van techniek door spelsituaties herhaaldelijk aan te bieden.

Als trainer vraag je je af: “Hoe kan ik het nu best aanpakken?”

Wat leer je?

  • Hoe een speler nu precies een techniek verwerft om mee te presteren
  • Hoe je een techniek aanbrengt (wat doe je wel, wat doe je niet)
  • De leeromgeving te creëren die het beste leerresultaat oplevert
  • Waar je de aandacht van de speler op moet richten in elke fase van het leerproces


Neem contact op met C2C
Geef je emailadres op en blijf op de hoogte van de C2C-initiatieven!